Allmänna villkor

Allmänna villkor och bestämmelser


Hennkel ("Online Store") följer följande villkor och bestämmelser.


Vi har försökt att beskriva allt så tydligt som möjligt, men om du har några ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss på

KONTAKT:
E-post: kundservice@henkel-stockholm.se
Tel: +1 217 769 4077

Glenxons, LLC
Business ID #: 6865291
120 MADEIRA DRIVE NE SUITE 219
ALBUQUERQUE, NM 87108


Dessa villkor kan komma att ändras. Du samtycker till att den aktuella versionen av dessa villkor alltid ska gälla för vårt avtal.


Definitioner (artikel 1):


Följande termer ska ha följande betydelser i detta sammanhang:


De allmänna villkoren för användning är följande:


  1. Avkylningsperiod: Den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt kallas avkylningsperiod.
  1. Konsument: En fysisk person som inte utövar ett yrke eller en näringsverksamhet och som ingår ett distansavtal med en näringsidkare kallas konsument. ingår ett distansavtal med en näringsidkare kallas konsument.
  1. Dag: Kalenderns datum ;
  1. Terminskontrakt: Ett distansavtal för en sekvens av produkter och/eller tjänster där skyldigheten att leverera och/eller köpa fördelas över en längre tidsperiod kallas för ett terminskontrakt.
  1. Varaktigt medium: Varje mekanism genom vilken en konsument eller näringsidkare kan lagra information som är riktad till honom personligen för senare hämtning kallas ett "varaktigt medium".
  1. Ångerrätt: Konsumentens rätt att ångra distansavtalet under ångerfristen.
  1. Entreprenör: en person som utövar ett yrke eller en kommersiell verksamhet.
  1. Avtal: ett avtal där endast en eller flera tekniker för distanskommunikation används tills avtalet fullgörs inom ramen för ett system som inrättats av entreprenören för distansförsäljning av varor och/eller tjänster;
  1. Kund: konsumenten.
  1. Telekommunikationsteknik: medel som gör det möjligt att ingå ett avtal utan att både konsumenten och onlinebutiken befinner sig i samma rum samtidigt;
  1. Leverantörens adress: FLOOR 1 TONGYILU 68# ZHUANGSHIDADAO ZHENHAIQU, NINGBO, ZHEJIANG, CHINA, 315201.


Tillämplighet (artikel 2):


Alla erbjudanden inom elektronisk handel och alla erbjudanden i avtal och beställningar mellan elektronisk handel och konsumenten omfattas av dessa allmänna villkor. och konsumenten omfattas av dessa allmänna villkor.

  1. Kunden skall erhålla texten till dessa allmänna villkor innan avtalet ingås. innan avtalet ingås.
  1. Om detta inte är rimligt möjligt innan avtalet ingås, vänligen notera att de allmänna villkoren finns tillgängliga i onlinebutiken och kommer att skickas till kunden kostnadsfritt via e-post så snart som möjligt.
  1. Alla kan när som helst få tillgång till de allmänna villkoren på e-handelswebbplatsen.
  1. Situationer och oklarheter som inte omfattas av de allmänna villkoren ska bedömas i deras "anda". Inga allmänna villkor för kunden och/eller tredje part gäller inom ramen för avtalet mellan kunden och onlinebutiken.

Erbjudandet (artikel 3) :

  1. Om ett erbjudande är tidsbegränsat eller föremål för restriktioner måste detta uttryckligen anges i erbjudandet.
  1. Så länge erbjudandet inte har accepterats är det inte bindande. Onlinebutiken förbehåller sig rätten att när som helst ändra och anpassa erbjudandet.
  1. Erbjudandet innehåller en detaljerad och korrekt beskrivning av de tillgängliga varorna och/eller tjänsterna. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att kunden ska kunna bedöma erbjudandet korrekt. Om foton används i onlinebutiken, utgör dessa en sann representation av de tillgängliga produkterna och/eller tjänsterna. Om kunden måste påpeka att det finns ett uppenbart misstag eller fel, är erbjudandet inte bindande för onlinebutiken.
  1. De bilder som visas tillsammans med produkterna är korrekta representationer av vad som finns tillgängligt. Online-återförsäljaren kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återspeglar färgerna på produkterna.
  1. Varje erbjudande innehåller information som förklarar kundens rättigheter och skyldigheter om han accepterar erbjudandet. Detta gäller i synnerhet priset efter skatt och eventuella transportkostnader.
  1. Hur avtalet ingås och vilka åtgärder som krävs för detta; om ångerrätt gäller; betalningssätt, leverans och fullgörande.
  1. Hur avtalet ingås och vilka åtgärder som krävs för detta, om ångerrätt gäller, betalningsmetod, leverans och fullgörande av avtalet.
  1. Priset för långdistansförbindelsen om kostnaden för att använda tekniken beräknas på en annan grund än kostnaden för kommunikation som används för det normala grundpriset; om avtalet arkiveras efter det att avtalet har ingåtts och om det inte arkiveras efter det att avtalet har ingåtts. Om avtalet arkiveras efter det att avtalet ingåtts och, om så är fallet, hur kunden kan se det.
  1. Hur kunden kan kontrollera och vid behov korrigera informationen i sitt avtal innan det ingås; alla andra språk som avtalet kan ingås på.
  1. Företagarens uppförandekod och det sätt på vilket kunderna kan få denna uppförandekod elektroniskt.
  1. I händelse av en löptidshändelse måste avtalet ha en minimilöptid.
  1. Storlekar, färger och typ av material är valbara.
  1. Även om vi gör vårt bästa under kvalitetskontrollen för att minimera storleksavvikelser, kan det förekomma avvikelser på upp till 3 cm i plaggens mått.

Avtalet (artikel 4) :

  1. Avtalet ingås, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4, när kundens erbjudande accepteras och de tillhörande villkoren är uppfyllda.
  1. Om kunden accepterar erbjudandet elektroniskt, accepterar onlinehandlaren erbjudandet omedelbart och bekräftar omedelbart mottagandet av godkännandet av erbjudandet. Konsumenten kan häva avtalet så länge bekräftelsen på mottagandet av denna bekräftelse inte har bekräftats.
  1. Om avtalet ingås elektroniskt måste onlinehandlaren använda lämpliga tekniska och organisatoriska medel för att "skydda den elektroniska överföringen av data och säkerställa online-säkerhet". Om en kund kan betala online, kommer onlinebutiken att vidta nödvändiga säkerhetsåtgärder.
  1. Onlinebutiken kan, inom den rättsliga ramen, fråga om kundens förmåga att fullgöra sina ekonomiska skyldigheter, liksom alla andra fakta och överväganden som är viktiga för en ansvarsfull uppsägning av avtalet. Online-återförsäljaren har rätt att neka köpet eller begäran om information om den har giltiga skäl att inte ingå ett avtal på grundval av denna undersökning.
  1. Följande information kommer att skickas till kunden skriftligen tillsammans med produkten eller tjänsten eller på ett sådant sätt att kunden kan lagra den på ett lättillgängligt sätt på ett varaktigt medium: besöksadressen till det e-handelsföretag där kunder kan lämna klagomål; information om garantier och den befintliga eftermarknadstjänsten; villkoren och sättet på vilket kunden kan utöva sin ångerrätt eller ett tydligt uttalande om att ångerrätten är utesluten; information om garantier och den befintliga eftermarknadstjänsten.
  1. Om avtalet ingås för en period på mer än ett år eller för en obestämd period, gäller förutsättningarna för att häva avtalet. Alla skatter och leveransavgifter ingår i priset.
  1. Varje avtal kommer endast att undertecknas om produkterna är tillräckligt tillgängliga.

Rätt till avbeställning (artikel 5) :

  1. Vid köp av varor har kunden rätt att häva avtalet under fjorton (14) dagar utan att ange något skäl. Ångerfristen börjar löpa dagen efter det att konsumenten eller dennes tidigare utsedda representant, som meddelats till online-återförsäljaren, har tagit emot varan.
  1. Konsumenten ska hantera varorna och deras förpackning under hela betänketiden. Han packar upp varorna eller använder dem endast i den utsträckning som är nödvändig för att avgöra om han ska behålla dem. Förseglingen måste alltid vara intakt.
  1. Om han utnyttjar sin returrätt måste han returnera produkten till onlinebutiken med alla tillbehör och, om möjligt, i sitt ursprungliga skick och förpackning, enligt lämpliga och uttryckliga instruktioner.
  1. Om kunden vill utnyttja sin returrätt måste han/hon göra det inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av produkten: 1) genom att skicka ett e-postmeddelande till onlinebutiken inom tidsfristen och 2) genom att returnera produkten till onlinebutiken inom samma tidsfrist. Konsumenten måste på begäran kunna bevisa att varan returnerats i rätt tid med hjälp av fraktsedeln.
  1. Om konsumenten inte inom de tidsfrister som anges i punkterna 1 och 3 i denna artikel har förklarat att han vill utnyttja sin returrätt eller inte har returnerat produkten till onlinebutiken inom dessa tidsfrister, anses transaktionen ha avslutats.
  1. Inom 06 timmar efter beställningen kan kunden annullera den genom att kontakta kundtjänsten.

Kostnader för återköp (artikel 6) :

  1. Kostnaden för att returnera produkterna ska bäras av konsumenten om han utövar sin returrätt.
  1. Om kunden redan har betalat, kommer onlinebutiken att återbetala pengarna så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter avbokningen. Detta gäller under förutsättning att varorna redan har mottagits av onlinebutiken i gott skick.

Möjliga undantag från ångerrätten/returrätten (artikel 7) :

  1. För de produkter som anges i artiklarna 2 och 3 nedan får nätbutiken neka konsumenten returrätt.
  1. Enskilda tidningar; ljud- och videoinspelningar och/eller datorprogram som konsumenten har betalat för; produkter som skapats av onlinebutiken enligt kundens instruktioner; produkter med ursprung i Kina som är klart personliga; produkter som inte kan returneras på grund av sin natur; produkter som kan förstöras eller åldras snabbt; produkter vars pris beror på fluktuationer på finansmarknaderna som inte påverkas av e-handel; produkter som är klart personliga; produkter som inte kan returneras på grund av sin natur; produkter som kan förstöras eller åldras.
  1. Tjänster såsom boende, transport, restauranger eller fritidsaktiviteter som utförs eller ska utföras på en viss dag eller under en viss period; vars leverans har påbörjats före utgången av ångerfristen med expressleverans med kundens samtycke; vadslagning och lotterier är också undantagna från returrätten.

Priser och import vid tidpunkten för köpet (artikel 8) :

  1. Med undantag för prisjusteringar på grund av momshöjningar kommer priserna på varor och/eller tjänster inte att höjas under hela erbjudandets giltighetstid. Tjänster kommer inte att höjas under hela erbjudandets giltighetstid.
  1. I motsats till föregående stycke kan en onlinebutik sälja produkter eller tjänster vars priser utvecklas på finansmarknaderna och inte påverkas av onlinebutikens prisfluktuationer. Detta faktum nämns i erbjudandet, liksom det faktum att de är föremål för volatilitet och att alla priser som anges är riktvärden.
  1. Prishöjningar är endast tillåtna inom tre (3) månader efter avtalets ingående om de följer av lagstadgade bestämmelser.
  1. De priser som anges i erbjudandet om produkter eller tjänster är alla i euro och inkluderar inte moms. Alla priser kan innehålla typografiska och/eller grammatiska fel. Onlinebutiken ansvarar inte för eventuella skador som orsakas av tryckfel och/eller typografiska fel. Onlinebutiken är inte skyldig att sälja produkten till ett felaktigt pris på grund av tryck- och/eller typografiska fel. Leverantören levererar produkterna till kundens adress på uppdrag av och på bekostnad av kunden. Alla kostnader som uppstår på grund av importtullar och/eller tullklarering ska bäras av kunden och betalas till den person som levererar produkterna.

Garantier och överensstämmelse (artikel 9) :

  1. För att ingå avtalet garanterar onlinebutiken att varorna och/eller tjänsterna uppfyller de standarder som beskrivs i erbjudandet, de rimliga kriterierna för tillförlitlighet och/eller tillgänglighet och de tillämpliga lagarna och/eller statliga bestämmelserna. Om det uttryckligen överenskommits skriftligen, garanterar onlinebutiken att produkten är acceptabel för normal användning.
  1. Inom 14 dagar efter leverans måste kunden rapportera eventuella produktfel eller felaktigt levererad produkt till onlinebutiken via e-post. Produkterna måste returneras i sin originalförpackning och i nytt skick, enligt vad som anges i artikel 5.
  1. Onlinebutikens garantiperiod motsvarar tillverkarens garantiperiod. Onlinebutiken är dock aldrig ansvarig för varornas slutliga lämplighet för varje kunds specifika ändamål eller för att ge råd om användningen av produkten eller tjänsterna.
  1. Garantin är ogiltig om de levererade produkterna har reparerats och/eller justerats av kunden eller av tredje part; de levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller har hanterats slarvigt eller i strid med riktlinjerna för onlinebutiken och/eller förpackningen.
  1. Defekterna orsakas helt eller delvis av statliga bestämmelser eller framtida restriktioner som reglerar typen eller kvaliteten på de material som används.

Uppfyllande och leverans (artikel 10) :

  1. Vid mottagande och behandling av produktbeställningar kommer onlinebutiken att gå så försiktigt tillväga som möjligt.
  1. Den adress som kunden anger till onlinebutiken fungerar som leveransplats.
  1. Onlinebutiken kommer att uppfylla accepterade beställningar omedelbart, men inte senare än trettio (30) dagar, såvida inte kunden har samtyckt till en längre leveransperiod genom att uppfylla villkoren i artikel 4 i dessa allmänna villkor.
  1. Kunden kommer att informeras senast trettio (30) dagar efter köpet om leveransen är försenad eller om beställningen inte kan utföras eller endast delvis kan utföras. I detta fall har kunden möjlighet att häva avtalet och få pengarna återbetalda.
  1. Om avtalet hävs enligt beskrivningen i föregående stycke kommer onlinebutiken att återbetala kundens betalning så snart som möjligt, men senast fjorton (14) dagar efter hävningen.
  1. Produkten kommer att skickas i kundens namn och på kundens ansvar. Om den önskade produkten inte kan levereras kommer onlinebutiken att sträva efter att leverera en ersättningsprodukt. Detta kommer att meddelas tydligt och begripligt senast vid leveranstillfället.

  2. Kunden kan inte dra sig ur avtalet när paketet är på väg till honom. Om mottagandet av paketet vägras vid leverans, kommer onlinebutiken inte att återbetala kundens betalning, eftersom detta förfarande inte överensstämmer med returvillkoren och inte garanterar att säljaren kommer att få tillbaka varan.

  3. Om inget annat avtalats bär onlinebutiken risken för skada och/eller förlust av produkterna tills de har levererats till kunden eller en tidigare utsedd representant och detta har meddelats onlinebutiken.

    Betalning (artikel 11) :

    1. Om inte annat avtalats är avtalet fullgjort när konsumenten har gjort alla utestående betalningar. Om ett avtal om tillhandahållande av en tjänst tecknas, börjar denna period när kunden får bekräftelse på avtalet.
    1. Alla avvikelser i den betalningsinformation som konsumenten lämnar eller rapporterar till webbutiken måste rapporteras omedelbart.
    1. Om konsumenten inte betalar avgifterna får e-handlaren, med förbehåll för rättsliga begränsningar, avsluta kundens konto - har rätt att ta ut en rimlig avgift av kunden som meddelats i förväg.

    Förfarande för överklagande (artikel 12) :

    1. Onlinebutiken upprätthåller ett klagomålsförfarande på sin webbplats och hanterar klagomål i enlighet med detta förfarande.
    1. Klagomål om uppfyllandet av avtalet måste lämnas in i detalj och tydligt definieras till onlinebutiken inom sju (7) dagar efter mottagandet av produkten.
    1. Klagomål som tas emot av onlinebutiken kommer att besvaras inom fjorton (14) dagar. Om behandlingen av klagomålet förväntas ta längre tid än fjorton (14) dagar, kommer entreprenören att svara inom fjorton (14) dagar med en bekräftelse på mottagandet och en indikation på när kunden kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.
    1. I vilket fall som helst måste konsumenten tillåta en period på fyra (4) veckor för onlinebutiken att lösa klagomålet genom ömsesidig överenskommelse.

    Immateriella rättigheter (artikel 13) :

    1. Alla rättigheter (till immateriella rättigheter) till erbjudanden, dokument, foton, ritningar, programvara, domäner, verk och relaterat material tillhör onlinebutiken. Detta gäller även om du har debiterats för detta material eller om uppdateringar har gjorts.
    1. Ingen del av denna webbplats får reproduceras eller överföras i någon form eller på något sätt utan skriftligt tillstånd från onlinebutiken.
    1. Varumärkenas logotyper, varumärken och handelsnamn tillhör respektive ägare.

    Ansvar (artikel 14) :

    1. Onlinebutiken är endast ansvarig för faktisk skada som orsakats kunden till följd av ett fel från onlinebutikens sida.
    1. Onlinebutiken är inte ansvarig för direkta eller indirekta skador på tredje part eller säkerheter som orsakas av felaktig eller ofullständig information som tillhandahålls av kunden.
    1. Om nätbutiken hålls ansvarig och medger detta, är dess ansvar begränsat till följande belopp.

    Belopp: det belopp som betalas ut av e-handelns ansvarsförsäkring med avdrag för självrisk; fakturabeloppet om ansvarsförsäkringen inte betalar.


    Giltighet, tvister och tillämplig lag (artikel 15) :

    1. Giltigheten av de återstående användarvillkoren ska inte påverkas om ett av dessa villkor befinns vara ogiltigt. Den ogiltiga klausulen skall ersättas med en klausul som så nära som möjligt återspeglar ordalydelsen i den ogiltiga klausulen.
    1. 2. Hongkongs lagar ska tillämpas på alla avtal, tjänster, offerter och beställningar.

    Tvister måste lösas av en domstol i Hongkong.

     

    E-PRO: kundservice@henkel-stockholm.se