Återbetalningar och returer

Policy för återbetalning

Tack för att du handlar hos Hennkel.

Om du inte är helt nöjd med ditt köp finns vi här för att hjälpa dig. Vi arbetar hårt för att säkerställa att våra kunder är helt nöjda med de produkter de köper från oss.



Returer

Du kan returnera en vara inom 14 kalenderdagar från den dag du tog emot den.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som när du tog emot den. Varan måste vara i sin originalförpackning.

Du måste kontakta oss innan du skickar en retur eftersom returadressen varierar beroende på ursprunget för din beställning. ursprunget för din beställning.



Återbetalning

När vi har mottagit din vara kommer vi att inspektera den och informera dig om att vi har mottagit din returnerade vara. mottagit din returnerade vara. När vi har inspekterat varan kommer vi omedelbart att meddela dig om status för din återbetalning.

Om din retur godkänns kommer vi att göra en återbetalning till ditt kredit-/betalkort.

Du kommer att få krediteringen inom ett visst antal dagar, beroende på din kortutgivares policy. av ditt kort.

Obs: Den vanliga handläggningstiden för en återbetalning hos de flesta bankinstitut är 3 till 5 arbetsdagar. arbetsdagar.



Ytterligare information krävs

Ibland krävs ett skatteregistreringsnummer eller ytterligare information för att vi ska kunna behandla din beställning. Vi kommer att informera dig om detta är fallet. Denna information krävs endast för ett fåtal länder och gör att våra produkter enkelt kan passera genom tullen. våra produkter enkelt kan passera genom tullen. Om denna information inte tillhandahålls kommer vi inte att kunna behandla din beställning och en återbetalning kommer att utfärdas. kommer vi inte att kunna behandla din beställning och en återbetalning kommer att utfärdas.



Frakt

Alla kunder är ansvariga för returfraktkostnaderna. Vi rekommenderar starkt att du skickar returnerade varor med spårningsalternativ, eftersom vi inte kan hållas ansvariga för varor som försvinner under transporten. försvinner under transporten.

Fraktkostnader kan inte återbetalas.



Avbeställningar

Vår avbokningspolicy är inom 06 timmar.

Om kunden inte får paketet kommer det att vidarebefordras till postkontoret där kunden kan hämta det. där kunden kan hämta det. Om kunden inte hämtar ut paketet kommer det att returneras till oss. I detta fall kan kunden välja att skicka om varan och betala fraktkostnaderna för omförsändelsen.



Skadade föremål

Vänligen inkludera foton och en video som illustrerar den dåliga kvaliteten på varorna eller de skadade delarna så att vi kan hjälpa dig så snart som möjligt. De bästa bilderna tas på en plan, väl upplyst yta där defekterna lätt kan ses. Denna information kommer att användas för att hjälpa dig med din beställning och förhindra framtida problem. Vänligen informera oss inom 14 dagar efter mottagandet av de skadade eller felaktiga varorna.



Kontakta oss

Om du har några frågor om hur du returnerar din vara till oss är du välkommen att kontakta oss.

Du kan kontakta oss genom att skicka ett e-postmeddelande till kundservice@henkel-stockholm.se. Wiesmanns personal är tillgänglig 24 timmar om dygnet, sex dagar i veckan. Vi svarar alltid inom 24 timmar och ser fram emot att hjälpa dig!



KONTAKT:
E-post: kundservice@henkel-stockholm.se
Tel: +1 217 769 4077

Glenxons, LLC
Business ID #: 6865291
120 MADEIRA DRIVE NE SUITE 219
ALBUQUERQUE, NM 87108